Přidám jeden negativní postřeh, co se týče prodejce p. Havlise ze zahradnictví Safro. Rostliny má sice krásné, ale pekelně drahé. To by si člověk myslel, že když už si tam něco koupí, tak bude mít "jistotu", že pokud se rostlina neuchytí ( a nebude to vyloženě stupidní chybou začátečníka), tak že budou ochotni rostlinu nahradit, jinými slovy, reklamovat za nekvalitní sazenici, ale ono to tak není
. Loni jsme tam koupili plodový Cornus kousa, který když přišel, měl na sobě gelovitou plísňovou hmotu, což jsme přisuzovali pobytu v temném balíku. Během celého loňského roku se rostlina chovala zvláštně, listy jí opadávaly během celé vegetační sezony a byly vybledlé. S pěstováním tohoto druhu jsme dobře seznámeni, neb máme z několika jiných zdrojů asi 7 dalších kusů. Rostlina od p. Havlise se zjara už neprobudila, dokonce i kmen u paty neměl lýko zelené, ale hnědé po škrábnutí nehtem, čili konečná. Reklamace vadného kusu neuznána.
To je tedy krok dosti zpět, to už i běžné hobbymarkety mají "záruku" na uchycení rostlin
.
Stejně negativní zkušenost s reklamací je u pana Matějky z pawpaw.cz, ti se dokonce k reklamaci (kdy uhynula naroubovaná část černé sapoty na podnoži, přičemž podnož je o.k.) ani nevyjádřili!
Nastat takový problém po několika letech pěstování, tak je jasné, že je to neprokazatelné. Zde se však jednalo jednoznačně o chyby konkrétní rostliny a je smutné, že když někdo jen nakupuje a pak prodává za takové peníze, tak potom ten zákaznický servis stojí za prd
.
Naopak nejlepší zkušenosti, co se reklamace týče, máme i s "obyč" Starklem, Kruhem a zahr. Žižka.