Sezona objednavania pre jesennu vysadbu uz zacala, ale mozno este niekomu moje skusenosti s firmou KOHAPLANT pomozu v rozhodovani. Zaciatkom leta som tu uz pisal o ceresni kupenej u nich, ale bude lepsie, ked to bude zhrnute v spravnej teme.
Na jar 2015 som objednal emailom tieto veci:
Jablone na podpníku M9 - Admiral, Melodie, Red Topaz, Orion, Rubinola, Prima
Čerešna - Lapins, podpnik Gisela5
Ríbezľa - Detvan, ker
Po telefone mi p. Komzikova vsetko potvrdila. O tyzden som dostal balik, ktory obsahoval Admiral, Topaz, Rubinolu, Primu, Lapins a Expres (ako nahradu za Detvan).
Admiral vyzeral takto (naockovana cast nemala ani 70cm, odklon od podnoze vyse 40stupnov, totalne suche korene, dve menovky - jedna pre podnoz M9, druha M111).
A takto ceresna Lapins (korene suche, bez vlasocnic):
Ostatne veci boli v poriadku a nakoniec prijalo sa vsetko, takze nevadi.
Lenze vlani mal "Topaz" prve plody a nejako sa nechcel vyfarbit. V decembri som vzal ukazat jedno jablko k znalemu cloveku a ten ho identifikoval ako Goldstar, teda zltoplodu odrodu. Nasere to, ale da sa s tym zit. Ten pan mi poskytol vrubel a aspon cast strednika som prestepil.
Problem je ale ceresna, ktora ani nahodou nie je na slaborastucom GiSelA5 ale mozno na vtacej ceresni. Letorasty maju dlzku vyse metra, aj pri pokuse o vyvazovanie sa tahaju stale hore, po 4 sezonach bolo teraz prvy krat par kvetov. Takze musim ju vykopat, lebo vreteno z nej nedokazem vytvorit. Uz mam objednanu inu v Plantexe, snad ma neoklamu tiez.
Zhrnutie - chcel som 8 veci, dostal som 6 a 3 boli nieco ine (ribezla stoji takisto za figu, male bolulky a strapce tak nahusto, ze sa to neda oberat. Vyhodim ju). Precentualne vyjadrena spokojnost 37%.
Este zaujimavejsia je tato cast. Poziadal som teda kohaplant o vyjadrenie (nenazval som to reklamaciou) a moja snaha bola myslim viac nez dostatocna:
7.6. adresat riaditel - odpoved ziadna
14.6. preposlane na dobierky@... (p.Komzikova) - odpoved ziadna
1.7. telefonat s p.Komzikovou - email nasla a pokusila sa vyhovorit na kolegynu. Prislubila odpoved v ten den.
3.7. odpoved poslala, ale urobila preklep v mojej adrese, nedostal som
9.7. preposlala email na spravnu adresu v takomto zneni:
- Kód: Vybrat vše
1. Jednotlive vypestky nakupujeme od certifikovanych skolok, preto nemame dovod na podozrievanie pravosti odrody. Jedine sa mohlo stat pri baleni, ze by sa zmiesal dodavatelovi kus, ale takyto druh reklamacie - spochybnovanie odrod- sa nam nevyskytuje. Je to tvrdenie proti tvrdeniu, tazko dokazatelne, ci strom pochadza od nas,alebo bol zakupeny od ineho dodavatela. V ramci dobrych vztahov mozem vsak spravit vynimku a zaslat vam na jesen novy vypestok Topazu, resp. Red Topazu/ podla toho co bude dostupne v danej sezone./
2. poprosim o foto čerešne Lapins na Gisele / foto celeho stromu + podpnik/ dakujem - k tomu sa neviem vyjadrit ked to nevidim
10.7. poslal som pozadovane fotky a podakoval za ponuku na topaz, ze ho nemam kam zasadit - odpoved ziadna
18.7. pripomenul som - odpoved ziadna
14.8. posledny pokus - odpoved ziadna. Zrejme cakali ze som tulpas, ktory to zasadil tak hlboko, ze mu zakorenil nastepeny vyhon. Ked videli ze nie, asi nemali co povedat.
Ja zasa mozem povedat, ze to nie je jediny predajca, ktory by mi dodal ine, ako som objednal. Ale vzdy sa aspon ospravedlnil a vyvinul nejaku snahu. Nikto si nedovolil povedat ze je to
"tvrdenie proti tvrdeniu".
Ked ma niekto velku zahradu s kopou stromov, moze mavnut rukou. V nasej mini si mozem dovolit len vretena a okrem jablk iba po jednom stromku ceresne, slivky a broskyne. Stratene 4 roky nastvu. Takze zaver je, ze radsej ako objdenavat u nich som mohol stupit do h...a. A co si myslim o panovi, ktory sa nechava titulovat ovocinar, asi uhadnete